søndag 6. januar 2008

Prosessene er i gang

Jeg og M har nå snakket litt mer om hjemmefødsel, og han har lest litt om temaet. Han er ikke negativ til det, og sier at jeg må gjøre det jeg føler meg mest komfortabel med.
Det gjør veldig godt, for da kan jeg ta avgjørelsen helt uten å måtte ta hensyn til noe annet enn min egen magefølelse, og selvsagt fagpersoners anbefalinger. Jeg skal til jordmor på tirsdag og kan nesten ikke vente til jeg har gjennomført den samtalen. Innerst inne vet jeg nok det nå at så lenge hun ikke fraråder meg det, så er kanskje avgjøreslen tatt?

Jeg har hatt mareritt om fødselen lenge, men for første gang i natt drømte jeg om andre ting. Det var utrolig godt. Jeg ønsker meg en trygg og god fødselsopplevelse neste gang, dette blir min siste og jeg skal gjøre alt som står i min makt for at den skal bli fin.
Hvis noen har pekere til artikler, eller historier rundt temaet de vil dele med meg så er det kjærkomment!

Det er så rart å forestille seg at jeg skal få enda ett barn å elske, jeg føler meg som verdens heldigste menneske som har ett, å få to er nesten ufattelig!

Ingen kommentarer: